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Ich denke früher gab es nicht für jede Schraube am Fahrzeug eine spezielle Drehmomentvorgabe.Da hatten die Mechaniker das Drehmoment noch im Handgelenk (nach fest kommt ab)Noch ein kleiner Tip.Nehme etwas Keramik Paste auf das Gewinde, dann bekommst Du die Schraube bei Bedarf leichter wieder auf.
Sorry, my poor english, mistook it for the 4 carb-nuts. But the answer is the same. It is a standard steel screw in a thread in cast iron, and it should be able to take standard torque.MORE IMPORTANT.If you open this, you have to make it in line between intake and exthause manifolds. No more than 2/10 of a mm is allowed.Take out all 6 screws to deckel. No gasket between manifolds and deckel. New gasket between manifolds. HAND TIGHTEN the four screws (also use paste as described by Reiner). Then tighten the 6 M9 FIRST, then the 4 M8. Then take out the 6 M9, new gasket and tighten the 6 M9 to specification. ( 45 Nm) Retighten when warm.To check torque on the centre screws where you can not get socket i place, use block wrench and put torque meter to other end. It will still read correctly because torque "travels" trough the wrench.
Hallo,ich weiß es Ansaug und Auspuffkrümmer an Zylinderkopf